Что нервная система состоит.

(90 минут)

Тема: «Systems of the Body»

Формируемые компетенции:

Метапредметные (общие) :

Развивать языковые и коммуникативные навыки

Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.

Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности.

Работать в коллективе и команде, эффективно общаться.

Предметные (профессиональные):

Совершенствовать лексические навыки по теме, совершенствовать навыки чтения с полным пониманием и навыки устной речи при обсуждении прочитанного

вспомнить основные анатомические понятия, а также системы организма – развивать анатомическое мышление

Интеграционные связи (внутри- и межпредметные) : русский язык, латинский язык, анатомия.

Оснащение (материально-технические, дидактические средства)

- Презентации и видео: строение тела человека, системы органов.

- Доска:

Таблица:

Common notions

Respiratory system

Cardiovascular

system

Alimentary

tract

Skeletal

system

Текстыиупражнения.

SYSTEMS OF THE BODY

There are nine main systems of the body: the skeletal, the muscular, the nervous, the circulatory, the digestive, the respiratory, the urinary, the endocrine and the repro­ductive systems.

The skeletal system consists of the bones of the body and ligaments and cartilages, which joint them. The chief function of the skeletal system is structural.

The muscular system consists of the skeletal muscles and their associated structures. The main function of this system is to move us about.

The nervous system consists of the brain and spinal-cord, nervous, ganglia and receptors. It is a complex information system with all the necessary means for receiv­ing, processing, and communicating information.

The circulatory system consists of the heart and blood vessels and the blood, which is pumped through the blood vessels by the heart. Its function is chiefly that of tran­sportation system: the nutrients, oxygen, and special substances which are required by cells are carried by the blood stream; and the cellular wastes and sometimes other materials produced by the cells are carried away by the blood stream.

The digestive system consists of the alimentary canal and a number of associated glands.

The respiratory system consists of the lungs, the air passages leading to them, and associated structures. Its main function is to convey oxygen to the lungs, where it can enter the blood stream, and to remove carbon dioxide, which escapes from the blood into the lung spaces.

The urinary system consists of two kidneys, which produce urine by removing nitrogenous and other wastes from the blood: the two ureters, which convey the urine away from the kidneys; the urinary bladder, where the urine is stored until it is discharged; and the urethra through which the urine is discharged.

The endocrine system consists of a number of glands throughout the body which produce regulatory substances called hormones. The endocrine system serves to regulate a large number of activities.

Упражнения:

    Составьте краткий план текста.

II . Найдите в тексте предложения, эквивалентные сле­дующим русским предложениям:

III . Ответьте на следующие вопросы:

IV. Опишите систему кровообращения.

Структура занятия

Хроно-метраж

Примечания

  1. Организационныйэтап.

T. : Good Morning. How are you? I hope everybody feels well. “Health is above wealth”. Do you agree with the statement?

2. Активизацияматериалапредыдущегозанятия.

T.: At the previous lesson we started to talk about anatomical structure of the human body.

Let’s have a bit of revision.

ОПРОС С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ВИДЕО(Organs of the Body .) – проверка усвоения лексики.

T.: May be we should sum it up.

Before reading!

T.: Our body like everything in nature is a perfectly organized system, consisting of several systems. What systems do you know ?

PP : _____

4. Чтение текста с полным пониманием.

While reading:

Task 3.

T.: Now you’re going to read the text, describing systems of the body.

While Reding try to answer the questions:

What are the main systems?

What is the main function of each system?

Are the systems of the body connected together?

And some more questions:

1. What are the functions of the skeletal and the muscu­lar systems? 2. What is carried by the blood-stream? 3. What is the function of the respiratory system? 4. What does the endocrine system serve for? 5. Where are the hormones produced?

After reading:

CLASS ASSIGNMENTS

Give the English equivalents:

1. Ее (скелетной системы) основная функция - струк­турная. 2. Система пищеварения состоит из пищевари­тельного канала и нескольких желез. 3. Ее (дыхатель­ной системы) основная функция - переносить кислород в легкие и удалять С0 2 ... . 4. Эндокринная система служит для регулирования многообразных видов дея­тельности.

Make a plan of the text .

Домашнее задание:

ПОЛЬЗУЯСЬ ОПОРАМИ (ВОПРОСЫ, ПЛАН) ПОДГОТОВИТЬ ПЕРЕСКАЗ ТЕКСТА.

3-5 мин.

15 мин.

15 мин.

50 мин.

5 мин

Проверка готовности к уроку, диагностика эмоционального микроклимата.

Фронтальный опрос.

Рассказ в сопровождении презентации.(2 чел)

Создание мотивации.

Повторение лексики – работа с таблицей (см. предыдущее занятие)

Работа в парах.

Ответы по цепочке.

У доски.

Подведение итогов занятия. Задание на дом.

Infection means invasion of the body by microorganisms, which are harmful. The most common sources of infection in medical practice are direct contact with a patient’s blood and saliva, consequently instruments and equipment used in the treatment become contaminated. If no action were taken infection may enter the body through skin cuts or abrasions or the eyes, it may also be swallowed. Infection from the contamination would be passed on from patient to patient, from patient to staff and from staff to patient. This involvement is called cross – infection.Even ancient people taught that body’s first of defense against infection was an intact surface, e.g. the outer layer of skin and the protective outer layer of

Mucous membrane. If infection had passed it the second line of defense started its action. It was the liquid secretion produced by the protective surfaces. The mucous membrane and the salivary glands had produced saliva, which neutralized some bacterial poisons and could kill some microorganisms. Tears and sweat had a similar effect. The acidity of gastric juice killed many bacteria in food. The third line of defense is discovered now. It is immunity.And we also know that if these defense mechanisms fail to prevent infection, the last line of defense is a response by the body called inflammation.

ИНФЕКЦИОННОЕ ЗАБОЛЕВАНИЕ

Инфекция означает вторжение в организм микроорганизмами, которые являются вредными. Наиболее распространенными источниками инфекции в медицинской практике являются прямой контакт с кровью пациента и слюны, следовательно, инструменты и оборудование, используемые в лечении загрязняются. Если никакие меры не были приняты инфекции могут попасть в организм через порезы кожи или ссадины или глаз, он также может быть проглочены. Заражение от загрязнения будет передаваться от пациента к пациенту, от пациента к сотрудникам и от сотрудников к пациенту. Это участие называется кросс - infection. Even древние люди учили, что тело первой защиты против инфекции была неповрежденный поверхность, например, внешний слой кожи и защитный внешний слой

Слизистая оболочка. Если инфекция прошла его вторая линия обороны начал свое действие. Это была жидкая секреция производства защитных поверхностей. Слизистая оболочка и слюнные железы произвели слюну, который нейтрализовал некоторые бактериальные яды и может убить некоторые микроорганизмы. Слезы и пот имел такой же эффект. Кислотность желудочного сока убили многих бактерий в пищевых продуктах. Третья линия обороны обнаружена в настоящее время. Это immunity. And мы также знаем, что если эти защитные механизмы не в состоянии предотвратить инфекцию, последняя линия обороны является реакцией организма называется воспалением.

EXERCISE 3. Ответьте на следующие вопросы:

    What are the most common sources of infection?

    How may infection enter the body?

    What did ancient people teach?

    When does the second line of defense start its action?

    What is it produced by?

    What can saliva do?

    What effect do tears and sweat have?

    When was the third line discovered?

    What is the last line of defense?

1. Каковы наиболее распространенные источники инфекции?

2. Как инфекция может попасть в организм?

3. Что древние люди учат?

4. Когда вторая линия обороны начать свое действие?

5. Что это производится?

6. Что можно Слюна делать?

7. Какой эффект слез и пота есть?

8. Когда была обнаружена третья линия?

9. Какова последняя линия обороны?

EXERCISE4. Измените предложения в прошедшее совершенное время:

MODEL: They have finished the work (by 5 o’clock yesterday).

They had finished the work by 5 o’clock yesterday.

My friend has prepared the report (by last Monday).

The students have done the exercises (by the end of the lesson).

Mother has cooked supper (by the time I came home).

We have not seen our teacher (before the bell rang).

Have you done the work (before I called you up)?

He has translated the article (by this time yesterday).

She has not bought a present for him (when we came to her place).

Они закончили работу (к 5 часам вчерашнего дня) .

Они закончили работу на 5 часов вчера.

Мой друг подготовил доклад (по прошлый понедельник) .

Студенты сделали упражнения (в конце урока) .

Мать приготовила ужин (к тому времени я вернулся домой) .

Мы не видели нашего учителя (до раздался звонок) .

Вы сделали работу (прежде чем я назвал вас) ?

Он перевел статью (к этому времени вчера) .

Она еще не купил подарок для него (когда мы пришли к ней) .

SYSTEMS OF THE BODY

There are several main systems of the body: the skeletal, the muscular, the nervous, the digestive, the respiratory, the urinary, the endocrine and the reproductive systems.The skeletal system consists of the bones of the body and ligaments and cartilages, which join them. The chief function of the skeletal system is structural.The muscular system consists of the skeletal muscles and their associated structures. The main function of this system is to move us about.

The nervous system consists of the brain and spinal cord, nerves, ganglia and receptors. It is a complex information system with all the necessary means for receiving, processing and communicating information.The circulatory system consists of the heart and blood vessels and the blood, which is pumped through the blood vessels by the heart. Its function is mainly that of transportation system: the nutrients, oxygen, special substances which are required by cells are carried by the blood stream; and the cellular wastes and sometimes other materials produced by the cells are carried away by the blood stream.The digestive system consists of the alimentary canal and a number of associated glands.The respiratory system consists of the lungs, the air passages leading to them and associated structures. Its main function is to convey oxygen to the lungs, where it can enter the blood stream and to remove carbon dioxide, which escapes from the blood into the lung spaces.

The urinary system consists of the kidneys which produce urine by removing nitrogenous and other wastes from the blood: the two ureters, which convey the urine away from the kidneys; the urinary bladder, where the urine is stored until it is discharged; and the urethra through which the urine is discharged.

The endocrine system consists of a number of glands throughout the body, which produce regulatory substances called hormones. The endocrine system serves to regulate a large number of activities

Систем организма

Есть несколько основных систем организма: скелета, мышечная, нервная, пищеварительная, дыхательная, мочевая, эндокринная и репродуктивная systems.The скелетной системы состоит из костей тела и связок и хрящей, которые Присоединяйся к ним. Главная функция скелетной системы structural.The мышечная система состоит из скелетных мышц и связанных с ними структур. Основная функция этой системы заключается в переходе нам о.

Нервная система состоит из головного и спинного мозга, нервов, ганглиев и рецепторов. Это сложная информационная система со всеми необходимыми средствами для приема, обработки и передачи кровеносной системы information.The состоит из сердца и кровеносных сосудов и крови, которая прокачивается через кровеносные сосуды сердца. Его функция заключается в основном, что транспортной системы: питательные вещества, кислород, особые вещества, которые требуются клетки, переносимых потоком крови; и клеточные отходы, а иногда и другие материалы, производимые клетками уносятся в stream.The крови пищеварительная система состоит из желудочно-кишечного тракта, а также ряд связанных с ними дыхательной системы glands.The состоит из легких, воздушные каналы ведущие к ним и связанных с ними структур. Его основная функция заключается в передаче кислорода в легкие, где она может проникать в кровеносную систему и для удаления диоксида углерода, который сбегает из крови в пространствах легких.

Мочевыделительная система состоит из почек, которые производят мочу путем удаления азотистых и других отходов из крови: двух мочеточников, которые передают мочу вдали от почек; мочевой пузырь, где моча хранится до тех пор, пока не будет выписан; и мочеиспускательный канал, через который моча разряжается.

Эндокринная система состоит из ряда желез по всему телу, которые производят регуляторные вещества, называемые гормонами. Эндокринная система служит для регулирования большое количество мероприятий

EXERCISE 3. Ответьте на следующие вопросы:

What are the functions of the skeletal and muscular system?

What is carried by the blood stream?

What is the chief function of the blood?

What does the nervous system consist of?

What is the main function of the respiratory system?

What does the urinary system consist of?

How do the kidneys produce urine?

How is the urine discharged from the body?

Каковы функции скелета и мышечной системы?

То, что происходит с потоком крови?

Какова главная функция крови?

Что нервная система состоит?

Что является основной функцией дыхательной системы?

Что означает мочевой системы состоит?

Как почки производят мочу?

Как моча выписан из организма?

EXERCISE 4. Составьте предложения из разбросанных слов:

The, system, begins, digestive, mouth, the, with.

Function, to remove, major, the, of, urinary, the, system, urine, is.

Is, the, system, of, complex, one, the, nervous, most, systems, all, of, body, human

Lymph, are, blood, and, the, tissues, body, of, liquid, the.

Includes, muscles, the, and, musculoskeletal, system, bones, joints.

Система, начинается, пищеварительную, рот, с.

Функция, чтобы удалить, майор, из мочевого, то, система, мочу, есть.

Есть, система, из, комплекс, один, то, нервной, большинство, системы, все, тела человека

Лимфодренаж, являются, кровь, и, то, ткани, тело, из, жидкости,

EXERCISE 5. Вставьте пропущенные слова:

Another important function of the kidney is to maintain the … balance of water, salt and acid in the body fluids.

The brain is the … center for regulating and coordinating body activities.

Respiration is the … process of breathing.

The blood and lymphatic systems have many … .

Joints are the places where … come together.

The endocrine system is composed of … located in different regions of the body.

EXERCISE 6. Вставьте артикль там, где необходимо.

… main systems of … body have groups of organs working together to perform complex functions.

… mouth, esophagus, stomach, small and large intestines are organs which compose … digestive system.

There are some organs within … each system.

… circulatory system is also called … cardiovascular system.

The main function of … respiratory system is to convey … oxygen and to remove … carbon dioxide

EXERCISE 7. Переведите на английский язык следующие предложения:

Организм человека насчитывает несколько систем. Это группы органов, совместно функционирующие для выполнения сложных функций организма человека.

Пищеварительная система начинается в полости рта.

Нервная система – это самая сложная информационная система.

Главная функция мышечной системы – это осуществление движения.

Суставы – это места соединения костей.

Эндокринная система состоит из желез, расположенных в различных частях организма человека.

Скелетная система состоит из костей, а также связок и хрящей, соединяющих их.

Сердечно – сосудистая система выполняет транспортную функцию в организме

The human body has several systems. This group of bodies, functioning together to perform complex functions of the human body.

The digestive system begins in the mouth.

Nervous system - is the most complex information system.

The main function of the musculoskeletal system - this exercise movements.

Joints - this place bone.

The endocrine system consists of glands located in various parts of the human body.

The skeletal system includes bone and cartilage and ligaments that connect them.

Cardio - vascular system performs a transport function in the body

От Гость >>

Помогите, пожалуйста, перевести текст. There are
several main systems of the body: the skeletal, the muscular, the nervous, the
digestive, the respiratory, the urinary, the endocrine and the reproductive
systems. The skeletal system consists of the
bones of the body and ligaments and cartilages, which join them. The chief
function of the skeletal system is structural. The muscular system consists of the
skeletal muscles and their associated structures. The main function of this
system is to move us about. The nervous system consists of the
brain and spinal cord, nerves, ganglia and receptors. It is a complex
information system with all the necessary means for receiving, processing and
communicating information. The circulatory system consists of the
heart and blood vessels and the blood, which is pumped through the blood
vessels by the heart. Its function is mainly that of transportation system: the
nutrients, oxygen, special substances which are required by cells are carried
by the blood stream; and the cellular wastes and sometimes other materials
produced by the cells are carried away by the blood stream. The digestive system consists of the
alimentary canal and a number of associated glands. The respiratory system consists of the
lungs, the air passages leading to them and associated structures. Its main
function is to convey oxygen to the lungs, where it can enter the blood stream
and to remove carbon dioxide, which escapes from the blood into the lung
spaces. The urinary system consists of the
kidneys which produce urine by removing nitrogenous and other wastes from the
blood: the two ureters, which convey the urine away from the kidneys; the
urinary bladder, where the urine is stored until it is discharged; and the
urethra through which the urine is discharged.

7The endocrine system consists of a number of glands throughout the
body, which produce regulatory substances called hormones. The endocrine system
serves to regulate a large number of activities

Ответ оставил Гость

Тело. скелетное, мускульное, нервное, пищеварительное, дыхательное, мочевое, эндокринное и репродуктивные системы. Скелетная система состоит из костей тела и связок и хрящей, которые присоединяются к ним. Главная функция скелетной системы структурна, мускульная система состоит из скелетных мышц и их связанных структур. Основной мозговой и спинной мозг, нервы, ганглии и рецепторы. Это - сложная информационная система со всеми необходимыми средствами для получения, обработки и сообщения информации. Сердечно-сосудистая система состоит из сердца и кровеносных сосудов и крови, которая накачана через кровеносные сосуды сердцем. Его функция - главным образом, функция системы транспортировки: социальные питательные вещества, другими материалами, произведенными клетками, является Кэрри далеко кровотоком, пищеварительная система состоит c он, пищеварительный тракт и число связали гланды. Дыхательная система состоит из колец, воздушные коридоры, ведущие t кромка и связанные структуры к главной функции, должен передать кислород ему легкие, где это может войти в кровоток. состоит из почек, которые производят мочу, удаляя азотные и другие отходы из крови: эти два мочеточника, которые передают мочу далеко от почек, мочевого пузыря, где моча сохранена, пока это не освобождено от обязательств; и уретра, через которую освобождена от обязательств моча. Эндокринная система состоит из многих гланд. Вещества Под названием Гормоны эндокринная система служат, чтобы отрегулировать большое количество действий

There are several main systems of the body: the skeletal, the muscular, the nervous, the digestive, the respiratory, the urinary, the endocrine and the reproductive systems.

The skeletal system consists of the bones of the body and ligaments and cartilages, which join them. The chief function of the skeletal system is structural.

The muscular system consists of the skeletal muscles and their associated structures. The main function of this system is to move us about.

The nervous system consists of the brain and spinal cord, nerves, ganglia and receptors. It is a complex information system with all the necessary means for receiving, processing and communicating information.

The circulatory system consists of the heart and blood vessels and the blood, which is pumped through the blood vessels by the heart. Its function is mainly that of transportation system: the nutrients, oxygen, special substances which are required by cells are carried by the blood stream; and the cellular wastes and sometimes other materials produced by the cells are carried away by the blood stream.

The digestive system consists of the alimentary canal and a number of associated glands.

The respiratory system consists of the lungs, the air passages leading to them and associated structures. Its main function is to convey oxygen to the lungs, where it can enter the blood stream and to remove carbon dioxide, which escapes from the blood into the lung spaces.

The urinary system consists of the kidneys which produce urine by removing nitrogenous and other wastes from the blood: the two ureters, which convey the urine away from the kidneys; the urinary bladder, where the urine is stored until it is discharged; and the urethra through which the urine is discharged.

The endocrine system consists of a number of glands throughout the body, which produce regulatory substances called hormones. The endocrine system serves to regulate a large number of activities

NOTES

1. To move us about – осуществлять наше движение

2. For receiving, processing and communicating information – для

получения обработки и передачи информации

3. Which are required by cells – которые необходимы клеткам

4 .by removing nitrogenous and other wastes – путем выведения

5 where urine is stored – где накапливается моча

EXERCISES

EXERCISE 1 . Найдите в тексте эквиваленты следующих слов и словосочетаний :

1. которые их соединяют

2. основная функция

3. со всеми необходимыми средствами

4. несколько основных систем



5. переносится кровотоком

6. ведущих к ним воздухоносных путей

7. где он поступает в кровоток

8. выводить мочу из почек

9. до тех пор, пока она не выведена

10. вырабатываются вещества – регуляторы

EXERCISE 2. Найдите в тексте предложения, которые содержат следующие слова и словосочетания:

1. main systems of the body

2. the skeletal system

3. to move about

4. a complex information system

5. to be pumped through the blood vessels

6. transportation system

7. a number of associated glands

8. to convey oxigen

9. until it is discharged

10. a large number of activities

EXERCISE 3. Ответьте на следующие вопросы:

1. What are the functions of the skeletal and muscular system?

2. What is carried by the blood stream?

3. What is the chief function of the blood?

4. What does the nervous system consist of?

5. What is the main function of the respiratory system?

6. What does the urinary system consist of?

7. How do the kidneys produce urine?

8. How is the urine discharged from the body?

EXERCISE 4. Составьте предложения из разбросанных слов:

1. The, system, begins, digestive, mouth, the, with.

2. Function, to remove, major, the, of, urinary, the, system, urine, is.

3. Is, the, system, of, complex, one, the, nervous, most, systems, all, of, body, human

4. Lymph, are, blood, and, the, tissues, body, of, liquid, the.

5. Includes, muscles, the, and, musculoskeletal, system, bones, joints.

EXERCISE 5. Вставьте пропущенные слова:

1. Another important function of the kidney is to maintain the balance of water, salt and acid in the body fluids.



2. The brain is the center for regulating and coordinating body activities.

3. Respiration is the process of breathing.

4. The blood and lymphatic systems have many .

5. Joints are the places where come together.

6. The endocrine system is composed of located in different regions of the body.

EXERCISE 6. Вставьте артикль там, где необходимо.

1. … main systems of body have groups of organs working together to perform complex functions.

2. … mouth, esophagus, stomach, small and large intestines are organs which compose digestive system.

3. There are some organs within each system.

4. … circulatory system is also called cardiovascular system.

5. The main function of respiratory system is to convey oxygen and to remove carbon dioxide

EXERCISE 7. Переведите на английский язык следующие предложения:

1. Организм человека насчитывает несколько систем. Это группы органов, совместно функционирующие для выполнения сложных функций организма человека.

2. Пищеварительная система начинается в полости рта.

3. Нервная система – это самая сложная информационная система.

4. Главная функция мышечной системы – это осуществление движения.

5. Суставы – это места соединения костей.

6. Эндокринная система состоит из желез, расположенных в различных частях организма человека.

7. Скелетная система состоит из костей, а также связок и хрящей, соединяющих их.

8. Сердечно – сосудистая система выполняет транспортную функцию в организме

EXERCISE 8. Перескажите текст, пользуясь планом на с.65.

The Work of the Human Heart The human heart contracts from the first moment of life to the last one. The contractions of the heart pump blood through the

arteries to all the parts of the body Scientists have determined that the total weight of the blood pumped by the hemi daily is about 10 tons. Physiologists have established that in the adult the heart makes from 60 to 7," beats per minute.4n children the rate of heartbeat is much higher. Research work of many scientists has helped to determine that the rate of heartbeat increase depending on different emotions. Each beat of the heart is followed by a period of rest for the cardiac muscle Each wave of contraction and a period of rest following it compose a cardiac cycle The period of rest is shorter during greater physical exertion and longer when the body is at rest. The physiologists called the first phase of short contraction of both atria - the atrial systole, the second phase of more prolonged contraction of both ventricles- the ventricular systole. The period of rest of the cardiac muscle is called the diastole The blood received by the left atrium from the pulmonary circulation is discharged out by the left ventricle to the systemic circulation through the aorta. The atria act as receiving chambers.

Задайте вопросы, ответами на которые были бы следующие предложения 1. Yes, they do. The bones form the skeleton of the body. 2. Yes, they did. Naturalists

divided all animals into two classes. 3. Yes, they will. The first-year students will study the structure of the human body this year. 4. Yes, they do. The bones of the trunk include the spinal column, the ribs and the breastbone.

Переведите пожалуйста предложения на русский язык...)))Буду очень благодарен)))) 1. Computers are one of the greatest inventions of mankind. 2. My

friend studies a special subject - Computers science- learning to use computers properly. 3. Charles Babbage"s invention of computers is a well-known fact. 4.Today"s schoolchildren have the advantage that they can use computers in their study. 5. Some people think that computers are dangerous for their health. 6. Their aim was to install computers in all the laboratories. 7. This unit developed in 1975 was a third generation computer. 8. Microprocessors have many advantages over conventional computer systems. 9. Soon all classrooms will be provided with computers. 10. Computers make calculations and other things which are not interesting or complicated for people to do. 11. The first generation computers comprised vacuum tubes. 12. this engineer will work with computer systems of the last generation. 13. A computer requires appropriate input-output devices.

перевод! срочно, корректный (без переводчика) Canada"s political system is based on that of the United Kingdom. It is a constitutional monarchy, which

means that we recognize the Queen or King as the Head of State, while the Prime Minister is the Head of Government.
Canada"s Parliament is composed of the Queen of Canada (who is officially represented by the Governor General), the Senate and the House of Commons. There are 105 seats in the Senate, whose members are appointed by the Governor General on the recommendation of the Prime Minister. The House of Commons has 308 seats, whose members are elected by Canadian citizens who vote in general elections or by-elections.
ccording to Canada"s Constitution, elections are held at least once every five years. However, an election may be called earlier if the Governor General accepts the Prime Minister"s advice to dissolve Parliament.
Representation in the House of Commons is based on geographical divisions known as "electoral districts," commonly referred to as "ridings". The number of electoral districts is established by a formula set out in the Constitution Act, 1867, and one member of Parliament (MP) is elected in each electoral district. Canada currently has 308 ridings.
Canada"s electoral system is referred to as a "single-member plurality" or "first-past-the-post" system. In every electoral district, the candidate with the highest number of votes wins a seat in the House of Commons and represents that electoral district as its MP. An absolute majority (more than 50 percent of the votes in the electoral district) is not required for a candidate to be elected.
voting in canada is by secret ballot. the security of the ballot is paramount, and the system makes it impossible to discover who any voter has voted for.
quality of life very high standard of living.