Spotlight 10 вводный урок. I

План урока

Учебник Spotlight 10 (модуль 1)

Тема урока: Teens activities

Цели:

Практическая: формирование у учащихся умений в изучающем чтении, изучение и активизация новой лексики по теме “ Teens activities ”, практика диалогического общения.

Развивающая: развитие умения аргументировать и доказывать свое мнение, тренировка памяти, развитие способности концентрировать внимание и распределять его, развитие ассоциативного мышления, воображения.

Образовательная: использование английского языка для повышения общей культуры учащихся.

Воспитательная: воспитание личностных качеств, обеспечивающих успешность творческой деятельности (активности, увлеченности, целеустремленности, настойчивости, наблюдательности, волевых качеств, интуиции, сообразительности, самостоятельности), воспитание личностных качеств, обеспечивающих успешность существования и деятельности в ученическом коллективе (вежливости, тактичности, уважения, самообладания, выдержки)

Оснащение урока: учебник Spotlight 10, рабочая тетрадь.

Этап урока

Речь учителя

Предполагаемая речь учеников

Записи на доске

Организационный момент

(2мин)

Good morning, boys and girls! I’m so glad to see you! Take your sits please. How are you? Let me introduce myself. My name is Yana Yurevna and I’m a student of 5 th course in Kemerovo State University. In February and March I’ll be your English teacher.

Good morning! Fine!

Feb,8 th

Сообщение темы и цели урока (6мин)

Today we are going to speak about our favorite activities. I like dancing and playing basketball, for example. And what about you? Tell me your name and your hobby and so we will get to know some extra information about you.

This time look at ex.1 on p.10 and recollect which types of activities exist.

Please present your answers to the class.

In my country most teens enjoy hanging out with friends, playing computer games, listening to music, and watching DVDs. Some teens enjoy going window shopping and going clubbing but not many enjoy going on trips to the countryside. I enjoy chatting online. etc

Дотекстовый этап. Работа с заголовком.(3мин)

Look at the introduction and the title of the text. What do you think this text is going to be about?

I expect to read about what 16-year-olds in different parts of the world do in their free time.

Текстовый этап. (7мин)

Ok, now look through the text and we will see if you were right or not.

So, were your ideas correct?

Yes\No

Послетекстовый этап.(6мин)

We are going to listen to the text. But before listening, pay attention to Study Skills Box. Let’s read it. You should follow the steps explained in the Study Skills box.

Answer the questions.

1.C Jamie 4.E Brandon

2.A Fiona 5.D Kim

3.B Josie 6.F Emily

Практика навыка диалогического общения.(10мин)

You should conduct an interview with your partner, and ex.5 will help you. Let’s read and translate these useful phrases.

Any questions? Read the example. So use the phrases in ex. 1 and complete them in pairs. Please act out your short exchanges in front of the class.

It’s time to create your own dialogues.

Present them to the class. And others will listen and decide which dialogue is the best.

Pay attention to the quotation please.

Do you have any ideas how to paraphrase the quotation?

Discuss the meaning in pairs, you should tell if you agree or disagree with the quotation and justify your opinion. Then you should present the result of your discussion to your class.

A: Do you like doing extreme sports?

B: I"m crazy about extreme sports. What sort

of thing do you like doing? A: I love playing computer games. etc

A: Fiona, could you tell me what you like to do in your free time?

B: Yes, sure. I love hanging out with my friends and watching comedies on TV.

A: Do you like listening to music?

B: Yes. I love music.

A: What type of music do you like?

B: I love indie bands like the Arctic Monkeys.

A: And do you like shopping?

B: Oh no, I can"t stand shopping. etc

Домашнее задание.(4мин)

And now look at ex.6.

You should write a small story about your favorite activities. It will be your home task. And also at home you should do Ex.1- 4 on p.4 in your work book. Bye!!!

Good-bye!

Work book p.4 ex1,2,3,4

St’s book p.11 ex 6.


Муниципальное казенное общеобразовательное учреждение

« Средняя общеобразовательная школа №2 пос. им. К Либкнехта»

Курчатовского района Курской области

Разработка урока английского языка для 10 класса

по учебнику О.В. Афанасьевой, Дули Дженни, Оби Боб, Эванс Вирджинии «Английский в фокусе» по теме

« American High Schools»

« Среднее образование в Америке»

Подготовила

учитель иностранных языков: Е.И. Спевакова

П. им. К. Либкнехта 2012-2013 г.

ПЛАН УРОКА

Класс: 10 Учебник: «Английский в фокусе», Москва, Express Publishing - «Просвещение», 2008

Тема :American High Schools (Module3, Culture Corner 3)

Цель урока: совершенствовать коммуникативную компетенцию учащихся.Задачи урока: развитие навыка и умения аналитического чтения, формирование умений говорения на базе прочитанного текста.

Учебно-образовательные:

    Активизация в речи грамматико-лексических способов выражения вкусов и предпочтений, Развитие навыка просмотрового чтения и чтения с детальным пониманием, Расширение лексики по теме “Образование».
Воспитательные:
    Развитие навыков сотрудничества при командной работе по тематической теме в ограниченном лимите времени, Поддержка высокой личностной оценки и самооценки подростков, помощь в личностном самоопределении учащихся,
Оборудование:
    УМК Spotlight 10 (Student Book и аудиозапись); дидактический раздаточный материал;
    Pre-reading Activities
Teacher: It is known that if somebody wants to have some success in his work, he or she should know why he has to do it and what he should do to be successful. Today , the topic of our lesson is “Educational Systems”. Today we are going to compare different Education Systems. We are also going to train skills of oral speaking and listening and enlarge our vocabulary.
A.Discussion. Discuss the following questions in pairs or small groups. 1.Where do you go every day? 2.What form are you in? 3.How many lessons do you usually have? 4.How many subjects do you have? 5.What subjects do you prefer? 6.What subjects are difficult for you? 7.Do you like your school life? B. Predicting. Take a look at the table. What can you say about USA school system. USA Education System Grade II. Reading Activities A. Scanning ex.2 p.57 1.Scan Part 1 and say what does the American educational system offer? Scan Part 2 and say what you think life in an American high schools is like? Scan Part 3 and say what sports and extra-curricular activities are there?
B. Reading for Details 1. Read the text ex.2 p. 57 carefully and сору out the key words to describe American High Schools . Fill in the chart:
subjects
2. Read the text ex.2 p. 57 and complete the gaps (1-8) with the correct word formed from the words in brackets. Compare with your partner. Listen and check.
Teacher: Listen to the tape and try to fill in the gaps in the text:The school year in the United States of America begins in ___ and finishes in ___.
There are ___ semesters. They have no school on the following: ____, ____, Easter and during ____ vocation.
The compulsory subjects are ________________.
The students can also choose the “electives” in such areas as ________________________.Teacher: Check the results of your work:The school year in the United States of America begins in September and finishes in June.
There are three semesters. They have no school on the following: Thanksgiving, Christmas, Easter and during summer vocation.
The compulsory subjects are English, Maths, Science, Social Studies and Physical Education.
The students can also choose the “electives” in such areas as Foreign Languages, Fine Arts, Vocational Studies.III. Post-reading Activities Retelling. With a partner, look at the table again. Take turns to tell about Education system in the USA.
IV. Role Play The two friends would like to spend a year in American high school. Discuss the problem.V. Discussion. You know that education both in Russia and USA have got some advantages and disadvantages or you may call pluses and minuses. Please, write all advantages and disadvantages. /обучающиеся пишут в тетрадях/And now one more task for our discussion. Imagine that you have to choose a country to study. Put these factors in order of priority from 1 to 12 / 1=the most important/. Which ones would influence you most in making your decision?Speech Training.
    A variety of types of schools. The duration of a school day. The reputation of a school. Teachers. Extracurricular activities. Multiculturism. School discipline. School uniforms. Tests. The choice of subjects. The age children start and leave school.
Answer my questions:
    At what ages must children stay at school? What stages is American education divided into? What types are state schools divided into? State does not control private schools, does it? What do many young people do after leaving school?
VI. TV-Bridge " The USA - Russia" Now, please, let"s divide into 2 groups. Your group is pupils" group from the USA and another group is Russian pupils. You are to ask each other questions and answer them. I"ll be the leader of your TV-Bridge.VII. Conclusion. Teacher: discuss in groups:
    Discuss Russian and American Education systems and try to name all the factual differences between them. Be ready to present the result of your work.
The result of the lesson. Домашнее задание Writing Teacher: You have three variants of your homework. Each of the variants is devoted to checking the level of your understanding the topic:
    Make up a test to check your classmates on the topic “Education” Writing Com""> Make up a dialogue: “American and Russian education Systems”
Рефлекия Задача: Отразить содержание урока в ассоциативной и эмоциональной форме.Teacher: Express your impressions about the lesson. Choose a picture and explain why did you choose it.

Список использованной литературы

  1. Учебник для 10 класса О.В. Афанасьева, Дули Дженни, Оби Боб, Эванс Вирджиния «Английский в фокусе» (М.: «Просвещение», 2011)


Использованные дополнительные материалы

    CD диск к учебнику 10 класса О.В. Афанасьевой «Английский в фокусе» (М.: «Просвещение», 2011)

Модуль 1 STRONG TIES «Тесные связи»

Lesson 1 (___)

Тема : Reading skills. Teen activities.

Цели: осваивать во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «Занятия подростков»;

научить спрашивать и отвечать о том, чем нравится и чем не нравится заниматься;

развивать умения во всех видах речевой деятельности;

развивать логическое мышление;

воспитать нравственные ценности и ориентиры;

воспитать личностное самоопределение учащихся в отношении их будущей профессии и их социальной адаптации ;

формировать качества гражданина и патриота.

Активная лексика : Annoying, designer label, hang out, catch a film, do extreme sports, do voluntary work, go clubbing, go for a sporty look, go window shopping, grab a bite, paragliding, surf the Net.

Оборудование: УМК "Spotlight"- 10, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация.

ХОД УРОКА

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting 1. Беседа .

T: Good morning, boys and girls.

P-s: Good morning, teacher.

T: I’m glad to see you.

P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

P 1: Today is ….

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

Учащиеся просматривают название модуля: STRONG TIES «Тесные связи».

T: Before we start pay your attention to the title of the module 1 - Strong ties. It summarises the theme of how we relate to our friends and family, and our relationships with them. Today we’re going to speak about our relationships with friends and relatives, how we relate to our friends and family.

The theme of our lesson today runs as following “ Teen activities”. We will speak about different sides of teenagers’ life, concerns and problems you have, about teenage free-time activities.

Warming - up 3. Введение в иноязычную атмосферу .

T: Sort out entertainment activities given in the box into the corresponding columns of the table below. Note that one and the same activities can have several characteristics and go into more than one column.

Football camping acting judo cooking music painting sailing chess shooting reading windsurfing

playing cards visiting museums riding jogging TV watching gardening

educative

competitive

energetic

Risk-taking

relaxing

Collecting

hockey

hockey

hockey

Collecting

ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Presenting 1. Введение нового лексического материала (занятия подростков).

Vocabulary a ) Работа над лексикой урока p .10, ex .1.

T: Read through the activities and let’s explain the meaning of any unknown vocabulary.

Записать слова в словарь, отработать произношение.

hang out

[

Тусоваться

do extreme sports

[

Заниматься экстремальными видами спорта

do voluntary work

[

Выполнять добровольную работу

go clubbing

[

Ходить в развлекательный клуб

go window shopping

[

Разглядывать витрины

surf the Net

[

Просматривать сайты в интернете

b) У величение объема используемых лексических единиц; развитие навыка оперирования языковыми единицами в коммуникативных ц елях.

T: Elicit answers to the questions in the rubric. Which of these activities do teens in your country enjoy doing? What about you? Use: most, a few, some, not many.

P: In my country most teens enjoy hanging out with friends, playing computer games, listening to music, and watching DVDs. Some teens enjoy going window shopping and going clubbing but not many enjoy going on trips to the countryside. I enjoy chatting online.

Reading 2. Поисковое и изучающее чтение. Predicting the content of a text. Ex2, p10.

а ) Pre-reading. Этап подготовки к чтению .

T: Look at the title and the introduction of the text. What do you think the text is about?

P: I expect to read about what 16-year-olds in different parts of the world do in their free time.

После выполнения задания на доске записаны слова. Учитель просит учащихся объяснить значение слов без словаря. Запись слов в словарь .

T: E xplain the words in the box.

a nnoying

Раздражающий

designer label

Дизайнерская марка

catch a film

Попасть на фильм, в кино

go for a sporty look

Стремиться иметь спортивный вид

grab a bite

Перекусить

paragliding

Парапланеризм

b ) Reading . Этап чтения. Учащиеся читают и переводят текст.

T: Read and translate.

с) Post - reading . Этап проверки понимания прочитанного. Ex 3, p 10.

Учащиеся работают с упражнением 3на стр 10, прослушивая запись текста.

T: Listen to the recoding text and check the answers.

P1: 1 C Jamie 2 A Fiona 3 B Josie

P2: 4 E Brandon 5 D Kim 6 F Emily

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА

Speaking 3. Развитие умений монологической речи. Conducting an interview. Ex4, p11.

T: Work in pairs. Imagine one of you is a TV reporter interviewing a teenager from the text about what he/she likes doing. The other - he/she is one of the students.

Plan: A…..,could you tell me what you…

B…Yes, sure. I love ….

A ...Do you like…?

B…Oh, no , I can’t stand…

P1: Fiona, could you tell me what you like to do in your free time?

P2: Yes, sure. I love hanging out with my friends and watching comedies on TV.

P1: Do you like listening to music?

P2: Yes. I love music.

P1: What type of music do you like?

P2: I love indie bands like the Arctic Monkeys.

P1: And do you like shopping?

P2: Oh no, I can’t stand shopping.

Everyday English 4. Ознакомить учащихся с выражениями предпочтения и неудовольствия. Expressing likes and dislikes. Ex 5, p 11.

Учащиеся разбирают материал таблицы на стр. 11. Строят самостоятельно выражения предпочтения и неудовольствия.

T: Elicit how someone can express likes or dislikes. Go through the useful language table. Use the language in the box to discuss your likes and dislikes. Use the phrases in Ex.1 ad your own ideas. Act out short exchanges in front of the class.

P1: Do you like doing extreme sports?

P2: I’m crazy about extreme sports. What sort of thing do you like doing?

P1: I love playing computer games.

Revising new 5. Повторение изученных и введение новых слов по теме «Занятия vocabulary подростков».

T: Match the words. Then use the phrases to complete the sentences below.

ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Письменно выполнить упр .6 на стр .11. Прочитать и устно перевести упр.3 на стр.12. Выучить новые слова. Записать в словарь ЛЕ упр.2 на стр.12.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.

Учащиеся выполняют упр.7 на стр.11.

Хотите лучше владеть компьютером?

Технологический прием «Анимированные паззлы» — один из примеров использования анимации в мультимедийных презентациях. При создании презентации с использованием данного приема можно использовать готовые шаблоны паззлов, которые есть в сети Интернет. Мы рассмотрим способ создания паззлов из изображения в PowerPoint с помощью полилиний. (А ранее рассмотрели способы: с помощью пересечения объектов , ).

Читайте новые статьи

Направление, по всей видимости, в первую очередь потребует рассуждений о любви. Просто потому, что это наиболее часто встречающийся тип отношений между мужчиной и женщиной. Но возможны также варианты ненависти, дружбы и служебных отношений. Нет смысла перечислять все возможные варианты произведений, затрагивающих тему любви. Однако желательно учитывать при подготовке к итоговому сочинению, что тема может касаться как взаимной, «правильной» любви, так и любви неразделенной или «преступной», то есть незаконной. Стоит заранее обдумать, как раскрывать такие темы и на каком материале. Если, например, пишущий намерен рассматривать «преступную» любовь как вариант желательного самовыражения, то стоит обратиться к роману М. А. Булгакова «Мастер и Маргарита» (Маргарита замужем, но любит Мастера); если же выпускник считает такую любовь недопустимой, он может сослаться на роман в стихах «Евгений Онегин».