Статья про детское заболевание на английском языке. Топик Health and diseases

As described, there are 10 different perspectives of early psychology. These perspectives are Structuralism, functionalism, Gestalt psychology, Behavioral, psychodynamic, humanistic, physiological, evolutionary, cognitive, and cultural and diversity. I will only be looking at three of these perspectives still in common use today here is a summary of each.

The behavioral perspective «focuses on the observable behaviors; thus it does not speculate about mental processes such as thinking». Unlike the other approaches, the behavioral perspective accentuates how it is important to learn and understand and doesn’t focus on conscious. B. F. Skinner, a well-known psychologist, was a strong advocate of this thinking. He has since been called the «greatest contemporary psychologist». Skinner basically took an easy angle on his methods. «Behavior changes as a result of consequences. When it comes down to it, Skinner teaches basic skills.

When applying this type of psychology to young children you will see immediate results and these can be long-standing results. However, in young children, this method will not give the parent ay idea of the motivations or thoughts behind that bad behavior. Only reinforcing the correct behaviors will do nothing to help parents or teachers better understand the feelings of the child or the internal factors that have contributed to this behavior. Behaviorism works well in conjunction with the other theories below to help parents and teachers gain a more complete understanding of not only their children’s behaviors but «why» they choose to behave in a certain way.

СкайпТич

Стоимость обучения: От 1000 руб/месяц

Скидки: Бонусы за предоплату

Режим обучения: Онлайн/Офлайн

Бесплатный урок: Предусмотрен

Методика обучения: Самообразование

Онлайн тестирование: Предусмотрено

Литература: Собственная литература школы

Адрес: 308000, г. Белгород, а/я 80, ЕШКО, [email protected]

  • Артём: 2018-12-21 17:43:53

    в свободной от работы время не могу сидеть без дела, всё время стараюсь что-то учить и узнавать. подписался на курс программирования для начинающих у ЕШКО, уже 4 месяца по нему работаю - кое-что получается, результатами я доволен. параллельно начал английский учить, пока на уровне "новичка", но дело идёт хорошо - всего за месяц догнал по уровню сына, который в школе учит английский уже полгода, он лучший в своём классе. в общем, годная школа, если ещё выбираете между ней и иной альтернативой - р...

  • Рина: 2018-12-21 17:28:09

    Прошла от этой школы курсы журналистики и с полученными знаниями смогла найти удалённую работу по специальности, так сказать) Теперь, для покорения карьерной лестницы, нужен английский - над выбором школы даже не думала, сразу тут начала искать, что могут мне предложить. Пробные занятия начального и среднего уровня показали, что могу сразу приступать к высокому уровню, так и поступила. На днях получила первые материалы - осваивать вроде удаётся....

  • Фил: 2018-12-21 17:22:36

    Кто планировал заняться самообучением в плане английского языка - сейчас самое время. В школе запустили скидки, довольно ощутимые, с 28 до 15 тысяч да полный курс - это на английский для среднего уровня extra, я этот пакет заказал. Курс для начинающих до этого прошёл, выкладкой и содержанием материала доволен, всё доходчиво, а теперь ещё и гораздо доступнее....

The humanistic perspective «emphasizes free will and an individual’s control of their own behavior». This was more of a human approach to psychology which was to look at and study humans by the choices they make. Laboratory specimens cannot possibly equate to what a human can achieve deeming any laboratory experiment illogical. Instead of developing principals about their theories, they concluded that each individual is their own being. Humanistic psychologists believe in the inherent «good» nature of all people.

The humanistic approach to psychology offers parents and teachers many ways to be non-judgmental when approaching children about incorrect or «bad» behaviors. Educator’s and parents need to be very careful, in my opinion, when using only this approach with their children. Humanists will not label any behavior as «bad» or «wrong» but instead, they will focus on the individuals right to choose what they will do or what decision they make on their own. In schools today I believe we place too much emphasis on making the child feel they have done well no matter the level of work they have produced or the actions they have chosen to take. The humanistic approach can work well when trying to improve a child’s self-esteem or cure shyness but, when a child is not told they are doing something wrong how will they then learn what is considered right and wrong in society? «We’ve got youngsters here now who… are under the authority of the school are being persuaded that there is a better way, and that way is to make their own decisions. They’re being induced to make decisions about activities that the citizenry of the state has decided are wrong». When used in conjunction with behaviorism and cognitive psychology a child will gain a much better understanding of their place in the world as well as what is expected of them in regards to behavior.

«Many psychologists have accepted the cognitive perspective «where the focus is on how thought occurs, memory processes, and information storage and utilization» and currently conduct research in the area of cognitive processes.» This focused more on the thinking remembering, and storing of information in the mind, unlike the behaviorists, who only focused on observational behaviors. For about a 40 year period, there was no attention being paid to this area. George Miller and Jerome Bruner established the «Center for Cognitive Studies at Harvard University in 1960, and Ulrich Neisser published the book Cognitive Psychology in 1967″.

«Many educational psychologists found the behavioral approach unsatisfying and the humanistic approach to soft. Many cognitive psychologists propose that children actively construct knowledge and this construction of knowledge happens in a social context».

This approach to psychology offers teachers and parents several different views of how to get children to remember and apply the knowledge they have gained in any given situation. Instead of focusing on observable behaviors or feelings they can focus more on the actual thought process and use of memory in children. If we can understand how to make a child remember what he or she is doing is wrong or right then we have effectively taught them the «lesson» and they will apply it in the future to other situations.

In conclusion, and in my own opinion, I believe all of these, as well as the other theories used in psychology, are not correct or incorrect. All of the current schools of thought have some basis in fact and some basis in belief. If parents and educators can learn how to apply the best aspects of each theory they will be able to raise a good functional adult. In younger children, I have found the use of behaviorist’s techniques will get real results when trying to curb bad behavior and teach the child to «choose» to do the right thing. When a child grows up a bit more their own internal dialogue plays more of a role in what they choose to do. Using the humanistic approach to reinforce their own decision making can teach a child to make the correct decisions and also give a more positive view of those choices no matter what they are. At any age, the cognitive approach can be used to help children learn to recall information they have been taught or apply that «lesson» we are trying to get across.

Полнотекстовые публикации на иностранных языках:
рабочие документы, статьи, главы из книг

arXiv.org e-Print archive . Проект Корнелльского университета (США). Архив статей по математике, физике, компьютерным наукам, статистике, финансам. Поиск по тематическим разделам. Язык английский.

CogPrints . Архив материалов по философии, психологии, искусственному интеллекту, компьютерным наукам, математике. Поиск по тематическим разделам. Язык английский.

Department of Economics & Business . Репозитарий факультета экономики и бизнеса университета Pompeu Fabra (Испания). Около 800 working papers. Раздел: Исследования, рабочие документы. Язык испанский, английский.

DOAJ . (Directory of Open Access Journals). Научные журналы с полным текстом статей по химии, физике, математике, экономике и бизнесу, философии, праву, технике и технологиям. По экономике и бизнесу представлено 337 журналов. Язык английский, французский, немецкий.

EBSLG . Проект библиотек европейских университетов и бизнес-школ. Рабочие документы по экономике и бизнесу. Часть в свободном доступе.

Economists Online . Библиографические ссылки на документы, многие из которых открывают полные тексты. Язык английский, немецкий, французский, испанский.

EconPapers . Рабочие документы, статьи из журналов, главы книг. Часть документов в свободном доступе. Язык английский.

Elektronische Zeitschriftenbibliothek (Германия) . Проект университетских библиотек Регенсбурга и Мюнхена. Научные полнотекстовые журналы по всем отраслям знаний, всего около 1500 названий. Доступ к части журналов бесплатный. Язык английский, немецкий.

FINDARTICLES . Библиотека Центра интерактивного бизнеса сети CBS BNET.com. Статьи из журналов по разделам: бизнес и финансы, образование, компьютерные технологии, общество. Язык английский.

Fisher College, Department of Finance . Колледж экономики, Университет Огайо (США). Архив препринтов финансовой тематики с 2006 года. Язык английский.

Global Price and Income History Group . Проект по экономической истории зарубежных стран (средние века - середина 20 века). Язык английский.

IDEAS . Университет Коннектикута (США). Библиографическая база данных по экономическим наукам. Содержит ссылки на полнотекстовые материалы: статьи, рабочие документы, главы из книг. Часть из них в свободном доступе. Язык английский.

Institute for Social & Economic Research . Университет Эссекса (Англия). Институт социальных и экономических исследований. Около 200 рабочих документов (working papers). Язык английский.

Institutet f?r N?ringslivsforskning . Институт экономических исследований (Швеция). Публикации. Язык английский.

International Data Base . Статистические данные по населению стран мира с 1951 года (демографические и социально-экономические показатели). Словарь. Язык английский.

Internet Public Library . Интернет-библиотека университета Мичигана (США). Публикации по различным отраслям, в том числе по экономике. Язык английский.

IZA . Институт по изучению труда (Германия). Рабочие документы с 1998 года. Язык, немецкий, английский.

LogEc . Исследовательский институт менеджмента Erasmus (Голландия). Коллекция working papers по управлению и экономике. Язык английский.

National Bureau of Economic Research Working Papers . Национальное бюро экономических исследований в Массачусетсе (США). Рабочие документы. Язык английский.

Online Books Page . Более 15 тыс. полнотекстовых книг и других изданий с сервера University of Pennsylvania (США). Поиск по - автору, названию и ключевым словам. Материал по темам: экономика и право, экономическая теория, экономическая история. Язык английский.

Online Text and Notes in Statistics for Economists . Университет Бристоля (Англия). В разделе онлайн учебные материалы представлены полнотекстовые версии для различных уровней обучения и специализаций в экономике. Язык английский.

PERI . Научно-исследовательский институт политической экономии университета Массачусетс (США). Рабочие материалы, книги, статьи. Язык английский.

RePEc . Доклады, статьи и препринты по экономике. Открытая база электронных публикаций. Язык английский.

Scientific Commons . Поиск научной информации различной тематики, находящейся в свободном доступе. Язык немецкий, англдийский.

SSRN . Social Science Electronic Publishing. Полнотекстовые работы в свободном доступе по экономической теории, учету, финансам, информатике, право, менеджмент, маркетинг, страхование.

Technical Reports and Working Papers in Business and Economics: Library of Congress (США) . Рабочие документы и технологические отчеты в бизнесе, экономике и праве. Язык английский.

The Federal Reserve Board . Федеральная резервная система (США). Рабочие документы по международным финансам с 1991 года. Язык английский.

The Institute for Fiscal Studies . Институт финансовых исследований (Великобритания). Рабочие документы. Язык английский.

The law school . Университет Чикаго (США). Рабочие документы по праву и экономике. Язык английский.

The Levy Economics Institute of Bard College . Раздел: Публикации. Статьи и рабочие материалы (1987-2009 гг.) по экономике, бизнесу и финансам.

Tinbergen Institute (Голландия) . Рабочие документы по экономике с 2001 года. Язык английский.

Universitat Zurich . The Institute for Empirical Research in Economics Working Papers (Швейцария). Раздел: Публикации. Язык немецкий, английский.

University of California eScholarship Repository . База данных Университета Калифорнии (США). Журналы, книги, материалы конференций, рабочие документы (working papers) по разным наукам в свободном доступе.

University of Oxford . Около 800 рабочих документов (working papers) по экономике. Язык английский.

University of Pennsylvania (США) . Рабочие документы по экономике. Язык английский.

Vlerick Leuven Gent . Рабочие документы бизнес-школы Vlerick Leuven Gent (Бельгия) с 2001 года. Язык английский.

Поисковые системы

Поисковая система. Поиск монографий по всем отраслям знаний на русском и иностранных языках.

Google Patents . Специальная поисковая система для патентов. В базе находятся свыше 7 миллионов полных текстов документов.

SciNet - Science search . Научная поисковая система и каталог научных ресурсов.

Путеводители

SciGuide . Проект Сибирского отделения РАН. Путеводитель по зарубежным научным ресурсам открытого доступа.

I think almost everyone has been ill at least once in his life, and even those lucky few who are never ill sometimes have to visit a doctor. So everyone shares this experience.
When you are not well, you go to the doctor. For example you do not sleep very well or you have a cough. You may have a pain in your chest, a headache, a stomach-ache, a sore throat, a cold or something more serious. The doctor usually says that you need an examination. He looks at your tongue. Doctors can see at once if something is wrong by your tongue. Then the doctor examines your throat. He says: "Open your mouth. Say "Ah". You say it two or tree times. The doctor feels your pulse. If your pulse is faster than normal it is another sign or, as doctors say, symptom that you are unwell. Sometimes the doctor wants to know your temperature. The normal temperaure is 36,6. A higher temperature indicates some disorder in your body. You take off your coat and unfasten your shirt and the doctor listens to your heart and chest. Then he is ready to say what is the matter with you.
In some cases there is nothing really serious wrong with you. Then the doctor just tells you to rest and stay at home for a day or two. In case of real trouble doctor prescribes some medicine.
Usually you take the prescription to a chemist"s. Chemist"s shops are also called pharmacies. In the United States people preparing and selling medical goods are called druggists. A chemist"s shop in America is a drug-store. Chemists make up medicines according to the doctors" prescriptions, or sell ready-made medicines or drugs. You buy what has been prescribed by your doctor and the chemist usually tells you how to take your medicine. It can be a tablet or some tablets two or three times a day. Some medicines are taken before and some after meals. With liquid medicines we usually take a spoonful before having a meal.
Sometimes you don"t feel well enougth to go to the surgery. For example, people call a doctor when they have a very high temperature. In this case the doctor comes to your house and examines you there. He leaves some prescriptions for you and your relative or friend goes to the chemist"s to buy the necessary medicines.
If it"s serious, for example a heart attack, or an accident, then it needs urgent medical assistance and you call an ambulance. The ambulance arrives with a doctor who examines the person and gives him the aid he needs. In most cases the person is taken to hospital for a more intensive examination and therapy. When an operation is required it is performed by a surgeon.

Думаю, что почти каждый хоть раз в жизни болел, и даже тем немногим счастливчикам, которые никогда не болеют, иногда приходится ходить к врачу. Таким образом, подобный опыт есть у каждого.
Когда вы плохо себя чувствуете, вы идете к врачу. Например, вы плохо спите, или у вас кашель. У вас может быть боль в груди, или головная боль, боль в желудке, в горле, простуда или что-то посерьезнее. Врач обычно говорят, что вас надо осмотреть. Он смотрит на ваш язык. По языку врачи сразу могут определить, все ли в порядке. Потом врач осматривает ваше горло. Он говорит: «Откройте рот. Скажите "А"». Вы говорите это два или три раза. Врач щупает ваш пульс. Если пульс чаще нормального, это еще один знак, или, как говорят врачи, симптом, того, что вы нездоровы. Иногда врач хочет узнать вашу температуру. Нормальная температура - 36,6. Более высокая температура означает, что с вами что-то не в порядке. Вы снимаете пиджак, расстегиваете рубашку, и врач слушает ваши сердце и легкие. Теперь он готов сказать, что с вами такое.
Иногда оказывается, что у вас ничего серьезного. Тогда врач просто советует вам отдохнуть немного и остаться на день-другой дома. Если есть настоящая проблема, врачи выпи¬сывают вам какое-нибудь лекарство.
Обычно вы относите рецепт в аптеку. Аптеки еще называют "pharmacies". В Соединенных Штатах люди, приготавливающие и продающие медицинские товары, называются "druggists". Аптека в Америке называется "drug-store". Аптекари изготовляют лекарства согласно рецептам врачей или продают готовые лекарства. Вы покупаете то, что прописал вам врач, а аптекарь обычно говорит вам, как принимать лекарство. Это может быть одна или несколько таблеток два или три раза в день. Некоторые лекарства принимают до, а некоторые - после еды. Жидкие лекарства обычно принимают по ложке перед едой.
Иногда, когда вы довольно серьезно больны и не можете идти к врачу, вы звоните в поликлинику и говорите, что вам нужна помощь. Например, люди вызывают врача, когда у них очень высокая температура. Тогда врач приходит к вам домой и осматривает вас. Он оставляет вам рецепты, и родственники или друзья идут в аптеку, чтобы купить нужные вам лекарства.
Люди, страдающие серьезной болезнью, например сердечной недостаточностью, или получившие травму, нуждаются в срочной медицинской помощи, и они вызывают «скорую помощь». На «скорой» приезжает врач, который осматривает больного и оказывает ему необходимую помощь. В большинстве случаев таких больных госпитализируют для более тщательного обследования и лечения. Если нужна операция, ее делает хирург.

Сочинение на английском языке Самые опасные болезни/ The Most Dangerous Illnesses с переводом на русский язык бесплатно


На английском языке. The Most Dangerous Illnesses
Every century has brought new illnesses and unknown infections. Whenever the cure is found for one disease, another one appears. For example, several centuries ago the smallpox was a deadly disease. Nowadays, there are enough medical supplies to fight against this disease. However, there aren’t enough resources to fight AIDS. It is one of the most dangerous illnesses of the 20th century. AIDS is shortened from Acquired Immune Deficiency Syndrome. It originated in Africa and became a global epidemic. The virus that leads to AIDS is called HIV – Human Immunodeficiency Virus. Although the treatment for this virus exists, it only slows the progress. Unfortunately, there is no cure. The human body is capable of many amazing things, but there are still many diseases which can weaken its force. Cancer is among those diseases. It is a class of diseases characterized by out-of-control cell growth. Some forms of cancer can be cured by modern medicine but some are deadly. Every year thousands of people die from lung cancer, which can be the result of smoking. That’s why doctors always advice not to smoke cigarettes. Surprisingly, flu can be very dangerous for human body. It is caused by certain viruses and usually starts with fever, sore throat, muscle pains, severe headache, weakness, sometimes coughing. There are lots of modern methods and drugs to fight influenza but in more serious cases it causes pneumonia, which is often fatal. Another dangerous illness is malaria. It is an infectious disease caused by parasites. It is widespread in tropical and subtropical regions. There are many other unpleasant and dangerous diseases, however diagnosed on early stages most of them can be cured.
Поделиться в социальных сетях!